? ??????????????Playboy? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (198 Ratings)??12 Grabs Today. 9517 Total Grabs. ????
??Get the Code?? ?? ?????Truth In The Skies? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??11 Grabs Today. 61 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Friday, August 21, 2009

Warkah buat adik-adikku...

Assalamulaikum wrt..buat adik-adik ustazah yang amat ustazah sayangi, moga kalian semua sentiasa di dalam rahmat dan kasih sayangNya..

Saat tangan ustazah sedang menaip warkah yang tidak seberapa ini..hati ustazah sangat pilu dan hiba..sedih kerna dalam hati ini sudah tertanam rasa kasih dan sayang kepada kamu semua..berat sungguh hati untuk meninggalkan kamu semua..seketika ustazah berteduh disini telah menitipkan kenangan yang tidak mungkin ustazah lupakan sampai bila-bila..namun setiap pertemuan pasti berakhir dengan perpisahan….sebuah perpisahan yang bersifat sementara, namun kita pasti akan bertemu jua di negeri yang kekal abadi kerana iman dan Islam yang telah mengikat kita semua di bawah satu akidah yang mulia.

Sebagaimana kata-kata imam Al-Syafie (Allah merahmatinya):

“Kedukaan yang paling besar ialah kamu menyukai sesuatu tetapi ia tidak menyukai kamu”

Wahai adik2 ustazah yang disayangi..ingatilah pesanan Luqman al-Hakim:

“Wahai anakku, berkawanlah dengan orang-orang yang alim dalam agama, dan dekatilah mereka, serta duduklah dengan mereka dan ziarahilah ke rumah mereka, mudah-mudahan kamu mencontohi mereka dan dapat bersama-sama dengan mereka (di dunia dan akhirat)”

Duhai adik-adik Ustazah yang tercinta..ingatlah bahawa bekalan yang paling berharga bagi orang tuamu adalah anak yang soleh solehah..oleh itu jadilah kamu semua anak-anak yang sentiasa berbakti kepada orang tuamu sementara mereka masih bernafas lagi di dunia ini..hormatilah mereka serta janganlah kamu mengasari mereka dengan kata-kata mahupun perbuatan..sesungguhnya harta yang paling bernilai bagi orang tua yang telah meninggalkan dunia ini adalah doa-doa dari anak-anak yang soleh.

Satu lagi pesanan Ustazah duhai adik-adikku, hormati dan berbaktilah kepada guru-guru kalian yang pernah berjasa kepada kalian, mencurahkan ilmu tanpa minta dibalas berkorban masa dan tenaga demi ingin melihat kalian berjaya dalam pelajaran yang lebih penting lagi mengharapkan kalian semua berjaya di akhirat jua serta menjadi anak-anak yang sentiasa berbuat kebajikan. Jagalah adab kalian ketika menuturkan kata-kata serta jagalah tingkahlakumu dihadapan mereka, ingatlah..sekalipun kalian tidak beradab kepada mereka, namun mereka tetap mendoakan kalian tanpa menyimpan walau sekelumit rasa dendam jauh sekali membenci…setiap patah kata yang lahir dari mulut guru-guru kalian merupakan doa mereka kepada kalian..

Ingat pesan Ustazah ya adik-adik..jangan lupa berzikir..basahkanlah lidahmu dengan zikrullah..kerna zikir itu sebahagian jalan untuk mendekatkan diri kita kepadaNya..dan dengan berzikir juga hati akan menjadi tenang..

Firman Allah swt yang bermaksud:

Ingatlah, sesungguhnya dengan mengingati Allah itu, hati- hati menjadi tenang.. (surah ar-Ra’du: 28)

Salam Kasih sayang dari,
(Ustazah Nurhafiza bt Shahrudin
Jumaat, 3 Julai 2009)

0 comments: