? ??????????????Playboy? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (198 Ratings)??12 Grabs Today. 9517 Total Grabs. ????
??Get the Code?? ?? ?????Truth In The Skies? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??11 Grabs Today. 61 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, September 15, 2009

Khaufku padaMu ya Rabbiiii....

Tiba-tiba sahaja hatiku rasa sebak
Rasa sedih yang tidak terperi
Mencengkam ke dalam jiwa
Semahu-mahunya

Dengan itu..air mata jernih
Mengalir dengan deras
Aku tidak tahu mengapa sebaknya
Dadaku ini
Rasa sesaknya dadaku
Aku menangis semahunya
Menangis dan terus menangis
Teresak-esak...

Rasa sedih yang menggamit jiwaku
Sukar ku telah
Sebabnya...
Aku teliti juga puncanya
Rasa takutkah?
Atau rasa malu kah?
Rasa berdosakah?

Ya benar...rasa-rasa itulah yang membuatku tersiksa
Setiap kali aku menangis dengan tiba-tiba
Aku mula teringat kembali dosa-dosaku yang telah lalu
Ya Tuhan malunya aku...takutnya aku
Terimalah aku kembali
Jangan biarkan aku terus terleka dan terlena terus

Terima kasih Tuhanku
Kerana masih mengurniakan padaku rasa-rasa ini
Alangkah celakanya aku
Andai aku tidak merasai rasa-rasa ini
Dengan rasa-rasa ini aku rasa insaf
Aku rasa kerdil...rasa tersiksa sama sekali
Bahkan rasa-rasa inilah yang menyelamatkan aku dari terus hanyut dengan dosa-dosa

Rasa tersiksa dengan dosa lebih baik
Daripada tidak merasa apa-apa dengan dosa
Walaupun tersiksa ..tetapi rasa bahagia
Bahagia kerana Engkau masih memberiku kesempatan
Untuk bersimpuh mengadapMu
Tuhan yang maha Agung
Tunduk dan tawadhu’ mengadapMu
Dengan penuh rasa keinsafan
Diri diselubungi dengan rasa hina
Rasa hina yang hadir dari rasa kehambaan yang dihayati sesungguhnya
Rasa-rasa inilah yang perlu dikekalkan dalam jiwa kita
Mohonlah padaNya agar dikekalkan rasa-rasa itu
Walaupun rasa tersiksa namun ia lebih baik daripada tidak merasa apa-apa
Sedih tidak gembira pun tidak..
Hati langsung tidak sensetif
Tiada rasa apa-apa
Kerana kita bimbang jangan-jangan hati itu telah mati
Iaitu mati sebelum mati....


22 Ramadhan 1430H
Sabtu

0 comments: