? ??????????????Playboy? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (198 Ratings)??12 Grabs Today. 9517 Total Grabs. ????
??Get the Code?? ?? ?????Truth In The Skies? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??11 Grabs Today. 61 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, September 7, 2009

Pendidik Nafsu

Susahnya nak mendidik nafsu ini
Sukarnya nak menundukkan nafsu ini
Yang penuh dengan mazmumah
Yang dipenuhi noda hitam

Ya Tuhan bagaimana hati ini
Boleh jadi bersih dan suci???
Bantuilah aku
Pertemukan aku dengan mursyid yang benar

Perjalanan seorang murid
Memerlukan seorang pemandu
Pemandu yang dinamainya sebagai Mursyid
Yang mengetahui selok belok perjalanan rohani

Yang telah sempurna perjalanan rohaninya
Yang telah sampai ke hadrat Ilahi
Pertemukan aku Ya Allah
Pertemukan aku dengan dia...

Dahulu aku sudah laluinya
Aku sudah ketemunya
Namun banyak sungguh ujian dan cabarannya
Yang aku lalui

Pertemukan dengan yang benar-benar ikhlas
Yang benar-benar dapat membimbingku
Aku amat membutuhkannya ya Tuhan
Tidakkah Engkau maha mendengar dan maha mengetahui..

Bagaimana mungkin aku...
Dapat meneruskannya sedang aku tidak mampu
Dari pelbagai sudut dan keadaan...
Ya Tuhan hanya Engkau sahaja yang maha tahu segalanya

Permudahkan perjalanan ini
Permudahkan jalan mujahadah ini
Yang amat payah dan sukar
Yang dipenuhi ranjau dan duri

Adakalanya aku sudah tidak mampu lagi
Adakalanya seperti hendak berputus asa
Namun rohku membisikkan
Bersabarlah..ketahuilah Dia sentiasa bersama orang yang sabar
Ya Tuhan hati ku gelisah selalu
Tetapkan hati dengan keyakinan yang teguh
Keyakinan yang tidak berbelah bahagi
Keyakinan terhadap janji-janjiMu yang benar

Engkau didiklah nafsuku ini
Agar ia tunduk
Agar ia tidak menguasai diriku
Agar aku sentiasa ikhlas dalam amal dan ibadahku

16 Ramadhan 1430H
6 Sept 2009
Ahad

0 comments: