? ??????????????Playboy? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (198 Ratings)??12 Grabs Today. 9517 Total Grabs. ????
??Get the Code?? ?? ?????Truth In The Skies? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (1 Rating)??11 Grabs Today. 61 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, September 6, 2009

Redha...

Aku pinta redhaMu ya Tuhan
Betapa sukarnya redha diatas segala ketetapanMu
Sekalipun aku merasakan bahawa aku telah redha
Namun jauh di hati kecilku
Masih terdetik suara seakan tidak redha diatas ketentuanMu

Ya Allah betapa sukarnya
Ya Tuhanku ampuni aku
Maafkan aku yang tidak redha ini
Aku tidak tahu apakah kau ampunkan

Aku terus meminta kepadaMu
Tanpa jemu-jemu
Berulang-ulang kali
Untuk menagih cintaMu kepadaku
Duhai Tuhan yang maha Agung...

Berikanlah kepadaku
Sekeping hati yang sentiasa redha
Sekeping hati yang sentiasa menerima
Setiap apapun ketetapan dan ketentuanMu

Sekalipun hati ini amat pedih untuk menerimanya
Sekalipun hati ini amat perit untuk menelannya
Ya Tuhan jangan kau kecewakanku
Ya Tuhan kabulkanlah permintaanku

Berikanlah kepadaku
Rasa kelazatan yang luar biasa
Pabila ditimpa musibah
Hati tetap tenang menerima
Bahkan senang hati dan gembira

Setiap kali ditimpa suatu kesulitan
Maupun diberi suatu kenikmatan
Makin akrab aku dengan Tuhan
Makin dekat aku dengan Tuhan

Maka ku pinta lagi
Berikanlah kepadaku keredhaanMu
Kerna redhaMu itu amat mahal sekali
Tiada ertinya hidup ini tanpa redhaMu

17 Ramadhan 1430H

0 comments: